人気の投稿

2010/02/07

Today was a fairytale - Taylor Swift

2010年2月12日日米同時公開予定の『Valentine's Day』で使われてる曲です。ハヤリの映画俳優総動員のこの映画、彼女もこの映画に出演していて、人気俳優テイラー・ラウトナー(Taylor Lautner…おんなじテイラーだねw)くんとキスシーン ❤も!Valentine's Dayの文化は日本とアメリカとだいぶ違います。アメリカでは男子が女子にプレゼントをあげる日なんだよ。
This song is from the movie Valentine's Day. Amazingly many popular and hot actors and actresses act in this movie! and Taylor, you can see her too and she shows kiss scene with Taylor Lautner❤(same name lol) By the way, it's totally different how people celebrate the Valentine's Day between Japanese and Americans. in Japan, girls give something for guys in this day.


Today was a fairytale

You were the prince
I used to be a damsel in distress

You took me by the hand
and you picked me up at six

Today was a fairytale



今日は夢みたいな一日だった
あなたは王子様だった
私は哀れな少女だったの
あなたは私の手をとって
6時に連れ出したわ
今日は夢みたいな一日

Today was a fairytale



今日は夢みたいな一日だった

Today was a fairytale
I wore a dress

You wore a dark grey t-shirt

You told me I was pretty when I looked like a mess
Today was a fairytale


今日は夢みたいな一日だった
私はドレスを着ていて
あなたは濃いグレーのTシャツ
私がぶかっこうに見えてもかわいいと言ってくれた
今日は夢みたいな一日

Time slows down whenever you're around

時間がゆっくり進んでく、あなたが側にいると…

But can you feel this magic in the air?
It must have been the way you kissed me
Fell in love when I saw you standing there

It must have been the way

Today was a fairytale

私たちのまわりの魔法を感じる?
あなたが私にキスをする時にかかるんだわ
あなたがそこに立っているのをみるだけで
恋に落ちてしまうの
きっとそうに違いない
今日は夢みたいな一日

It must have been the way

Today was a fairytale



きっとそうに違いない
今日は夢みたいな一日

Today was a fairytale
You've got a smile that takes me to another planet
Every move you make everything you say is right

Today was a fairytale

今日は夢みたいな一日だった
あなたは私が違う星に行っちゃうくらいの笑顔で笑う
あなたのやること言うことすべてがちょうどいい
今日は夢みたいな一日だった

Today was a fairytale

All that I can say is it's getting so much clearer
Nothing made sense until the time I saw your face

Today was a fairytale



今日は夢みたいな一日だった
私が言えることは、前よりはっきりしてきたってこと
あなたに出逢うまでまでなにもわかってなかったわ
今日は夢みたいな一日だった

Time slows down whenever you're around
…Yeah yeah

But can you feel this magic in the air?
It must have been the way you kissed me

Fell in love when I saw you standing there
It must have been the way

Today was a fairytale

It must have been the way

Today was a fairytale

Time slows down whenever you're around

I can feel my heart
It's beating in my chest
Did you feel it?
I can't put this down



時間がゆっくり進んでく、あなたが側にいると
自分の心臓の音が聴こえる
私の胸で早鐘を打つ
わかる?
抑えられないわ

But can you feel this magic in the air?
It must have been the way you kissed me

Fell in love when I saw you standing there
It must have been the way

But can you feel this magic in the air?
It must have been the way you kissed me
Fell in love when I saw you standing there

It must have been the way

Today was a fairytale

It must have been the way

Today was a fairytale

Oh oh oh oh yeah, oh
Today was a fairytale

単語MEMO
*damsel:(高貴な生まれの)少女
*distress:苦悩、貧困
Taylor Lautner:テイラー・ラウトナー
1992年2月11日産まれの17歳。ミシガン州出身で2001年のTV映画『Shadow Fury』出演以来、着々とキャリアを積んでる若手俳優。声優もやったりするらしい。日本で有名な映画としたら『Twilight』かなぁ。画像を検索をしていただきますと、彼のマッチョっぷりが堪能できます。腹割れてます。


映画『Valentine's Day』のトレーラーです。この前訳したBlack Eyed Peasの「I Gotta Feeling」も使われてるんだね。
Here is an trailer of Valentine's Day.

4 件のコメント:

  1. すごくいい歌詞
    ですね!!!
    さすがtaylos swift><

    返信削除
  2. 洋楽好きで、このブログを
    かなり活用させてもらっています(><)//

    和訳がすごく上手ですね!!!
    羨ましいです(^^)←

    この曲も大好きです(´ω`*)
    和訳ありがとうございます//

    返信削除
    返信
    1. >Anonymousさん

      コメントありがとうございます!このブログにあげているような音楽がお好きなら話が合いそうですねー!是非オススメとかも教えてくださいね!
      この曲、私も大好きです。テイラーらしくてかわいくて。恋する時のワクワクがつまってる感じですよね。

      また遊びにきてください☆

      削除